Tak co ten Peroutka? Aneb střípky mé včerejší zlosti...

17:31:00

Snad se na mě nebudete zlobit, ale včera už mě to vážně dohnalo ke komentáři toho, co se ohledně článků F. Peroutky děje. Dřív jsem se nad tím, co na hradě dělají taky často naštval, ale řekl jsem si, že můj názor je subjektivní a snad není nikdo tak pitomý, aby dal za pravdu bývalému redaktorovi bulvárního plátku, resp. aby vůbec někdo podporoval tuhle blbost ohledně článku, který byl na levé straně dole a byl nazván „Hitler je gentleman.“ Jakoby strategii – nemůžu najít něco co není, tak řeknu, že to bylo a najdu něco, co je a řeknu, že je to tak jak říkám a historikové jsou troubové, protože já jsem z hradu a mám pravdu – vymyslel sám Tonda Blaník (a že to už brzo vymyslí...).
Přečetl jsem si článek (viz. odkaz dole), kterým kancelář prezidenta podpírá tvrzení o tom, že F. Peroutka nebyl jako správný Čech vysloveně anti-německý a tak jej trochu rozeberu; subjektivně ovšem. Byť nechci napadat historické znalosti Ovčá(č)kovi ani jeho žurnalistické střevo, musím konstatovat, že historikové jsou v analýzách textu a souvislostech doby snad trochu více kovaní, než rozkošný „okulároman“.
Za další; po přečtení článku jsem měl z Peroutkova poselství dojem, který bych charakterizoval slovem „varování!“ Málokterý žurnalista, dle mého úsudku, dokáže „mezi řádky“ vložit tolik, jako dokázal Peroutka. Jestli tam někdo na základě jeho zhodnocení, že Němci chápali Hitlera jako největšího z nich a podobně, vidí obhajobu Němců a nacismu tak je vedle. O žádné obhajobě nemůže být řeč, prostě a jen konstatuje jak Hitlera Němci vnímali(kdyby to tak nebylo asi těžko by rozpoutal peklo 2. sv. války). Peroutka se jasně vymezil například proti pozdravu „Heil Hitler“ což dle mého znamená odvahu, podobně jako varování a nepřímá kritika: Češi a Slováci nepoužívejte tohoto pozdravu, jste Slované a Němci vás nikdy nepřijmou. I v tomto měl Peroutka nakonec pravdu. Poslední, co chci komentovat je to, že Peroutka nazval Dr. Háchu (Ne Hitlera!) vůdcem Čechů, což opět považuji za projev odvahy; Háchu, kterého zatím nikdo nedocenil a jehož život by z této planety sneslo jen málo lidí.
Považoval bych za mužnější a prospěšnější hledat články a záznamy obhajující např. Háchu a neházel špínu na ty, kdo si to nezaslouží, nehledě na fakt, že sjednocení oněch rivalů „Sparty“ a „Slávie“ v jednotné národní mužstvo našemu zemanovi (myslím nižší šlechtický titul ne jméno) pořád trvá. Tak namísto sjednocení národ stále rozděluje. Možná si císař pán, jak někteří říkají, zase maskuje nějaký průser. Možná je Ovčák Láďa s vousiskem rozevlátým, jen stejný trouba jak o něm zpíval Grossman...možná je údělem psíků štěkat na slony a údělem slonů dál jít svou cestou, jak říká Landa...možná se páni „vejš“ snaží vytvářet imaginární platformu, na které by stáli nade všemi, co žili a tvořili během protektorátu, nacistické okupace nebo období let 48-89 aby vypadali důležitě. Napadají mě i další věci, ale už to nechám...


originální článek:
https://docs.google.com/file/d/0B5x_jdUt4p6PZU00WW1MTXFOYWc/edit?pli=1





You Might Also Like

0 komentářů